🔩 Google analytics

Google Analytics je služba, ktorú pozná a používa veľa užívateľov, ale veľa z nich ho využíva iba ako nástroj na meranie návštevnosti, tzv. návštevnosť webu a menej ako systém na analyzovanie štatistík, tzv.analýza webu. Analytics ponúka obrovské množstvo rôznych dát, ktoré sú veľmi užitočné, ale bez hlbších znalostí sa k nim dostanete len veľmi ťažko. Google preto ponúka možnosť absolvovať online test, ktorý preverí vaše schopnosti a pripraví vás na pokročilejšie používanie.

Bližšie info: https://www.google.com/partners/?hl=sk#p_analyticscertification

Test trvá 90 minút, má 70 otázok a pre jeho získanie musíte správne odpovedať na minimálne 80% otázok (56 zo 70 otázok). Po úspešnom absolvovaní získate certifikát s platnosťou 18 mesiacov.

Google Analytics je nástroj na analýzu návštevnosti od spoločnosti Google. Je vyvíjaný na platforme profesionálneho plateného analytického nástroja Urchin, ktorý Google v r. 2005 odkúpil a neskôr sprístupnil komukoľvek zadarmo. Google Analytics je dnes možné prezerať aj v iných jazykoch.

Aké základné prehľady prináša Google Analytics?

  1. Návštevníci (Visitors) - obsahujú typy prehľadov, kde môžete vidieť z akých krajín a jazykových skupín návštevníci pochádzajú, aké percento je nových a pravidelných návštevníkov, aké prehliadače s akými technológiami používajú a pod.
  2. Zdroje návštevnosti (Traffic Sources) - prehľady o tom z akých zdrojov návštevníci na vašu webstránku prichádzajú a aký je rozdiel v ich správaní sa na webe oproti návštevníkom z iných zdrojov, či reklamných kampaní.
  3. Obsah (Content) - tu môžete zistiť, ktorý obsah webstránky je medzi užívateľmi najpopulárnejší, ktoré sú najdôležitejšie vstupné a výstupné stránky a nakoniec funkcia Site Overlay, pomocou ktorej môžete vizuálne vidieť na ktoré linky na stránke užívatelia klikajú najčastejšie a ktoré naopak nepoužívajú.
  4. Ciele (Goals) - prehľady, ktoré umožňujú podrobnejšie rozobrať nastavené ciele webstránky, ich hodnotu a testovanie obchodného procesu (Funnel Visualization)
  5. Ecommerce - špeciálny modul, ktorý treba aktivovať a ktorý využijú najmä e-shopy alebo stránky vyžadujúce presné meranie štatistík pri predaji širokého spektra sortimentu s variabilnou cenou nákupu. Všetky tieto premenné sa dajú dynamicky zapisovať do skriptov Google Analytics a vy o nich máte podrobný prehľad priamo v rozhraní.

Výhody Google Analytics

  • ·Veľké množstvo pohľadov na správanie návštevníkov
  • Možnosť sledovania cieľov webu
  • Možnosť merania efektivity reklamy a SEO

Nevýhody Google Analytics

  • Nemožnosť analýzy minulosti pred nasadením Analytics kódu
  • Časovo posunuté nabiehanie dát
  • V exponovanom čase pomalé rozhranie

Aby ste ale pri tom celom učení neprišli o nervy, ponúkame vám pár rád ako si svoju prácu zjednodušiť a nezblázniť sa pritom z toho:):

1. Zabudnite na svoju IP adresu

Prv než vložíte kód Google Analytics do svojho webové sídla, odfiltrujte IP adresu počítača, z ktorého naň pristupujete. V prípade, že pracujete z domu i z práce, urobte tak pre obe PC.

2. Filtrujte dopyt z vašej domény

Vedeli ste, že môžem skopírovať váš kód GA (Google Analytics) z vášho webové sídla a dať si ho na svoje? Čo tým získame? Skreslíme vám návštevnosť a vy si začnete trhať vlasy. Avšak existuje filter, ktorý vám zabezpečí aby vám záškodník zo svojich stránok nepridával svoje údaje do vašich prehľadov.

3. Dva profily

V prípade, že aplikujete pre svoj profil v GA rôzne filtre, je fajn mať paralelne spustený ďalší profil, ktorý zbiera tie isté dáta, avšak už bez aplikovaných filtrov. V prípade, ak jeden z filtrov neaplikujete správne, nastáva efekt, ktorý vám začne všetky prehľady, ktorých sa filter dotýka znehodnocovať a môžete o nazbierané údaje prísť. Profil bez aplikovaných filtrov pozbiera údaje a tieto údaje, ktoré profil s filtrami nezachytil, budete mať v prehľade profilu, kde filtre aplikované neboli. Prípadne môžete jeden profil používať ako testovací a ak bude aplikovaný filter fungovať na jednom profile v poriadku, môžete ho nasadiť naostro. To isté sa týka aj priamych zásahov do meracieho kódu Google Analytics.

4. Sledujte sťahovanie vašich dokumentov

GA sťahovanie dokumentov na vašom webovom sídle nesleduje, pretože nemá ako. Ak ho chcete sledovať, stačí ak do vašich hypertextových odkazov vložíte kúsok Java Scriptového kódu.

5. Sledujte odkazy na externé webové sídla

Ďalší tip takpovediac nadväzuje na ten predchádzajúci, avšak nebudeme ním sledovať sťahovanie súborov, ale kliknutia na odkazy, ktoré smerujú na externé webové sídla. Tieto kliknutia sa budú vo vašich prehľadoch zaznamenávať ako zobrazenia stránok.

Google Analytics je systém, ktorý pri správnom nastavení a interpretácii jednotlivých prehľadov nazbieraných dát dokáže dať odpoveď na takmer každú otázku, správcu webstránky či marketingového pracovníka zodpovedného za využitie webu. Bez odborného pohľadu na fungovanie a význam jednotlivých prehľadov však pod záplavou informácií hrozí, že podstatné dáta a signály v nich zaniknú.

Nie je ľahké naučiť sa s tým všetkým pracovať, avšak sú rôzne videonnávody a podobné veci, ktoré vám veľmi pomôžu. Veríme, že aj my sme vám týmto článkom pomohli a objasnili vám, čo to vlastne je, o čo sa jedná a čomu sa vyvarovať. Tak veľa šťastie a hlavne nepríďte o nervy :) 

Maš otázky,námety,návrhy. Kontaktuj Nás

Publikované dňa 03.07.2016

Pozri aj Ďalšie články v sekcii Online marketing, SEO alebo Sociálne sieťe

© 2016 Marketing-tu.sk | Všetky práva vyhradené
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky