🙆  Prečo je dôležité budovať online reputáciu?

Pod pojmom online reputácia si môžeme vysvetliť mnoho aspektov ktoré spadajú pod to, ako sa vaša značka prezentuje na internete v rámci reklamy a vystupovania na vlastných a sociálnych kanáloch.

Online reputácia je dôsledok a teda hlavne sentiment na internete z vášho pôsobenia a podnikania. Týmto si môžeme teda takisto vysvetliť aj vaše vystupovanie a interkcie so zákazníkmi a ich rekacie. To, že online reputácia je dôležitá by vám malo byť jasné aj bez nejakého včšieho vysvetľovania. No to čo by vás malo zaujímať ďalej, je to ako začať s manažmentom reputácie, alebo ako analyzovať momentálny stav online reputácie a zároveň prosperovať.

Ak sú toto presne tie otázky, ktoré si momentálne kladiete, dnes je ten správny čas si na ne odpovedať. Ponúkame vám pár praktictých rád ako prosperovať v reputačnom manažmente.

1. Proaktívne, nie reaktívne

Je veľmi tažké presvedčiť niekoho aby sa zameral na teoretickú ochranu firemnej značky alebo na krízový plán, ak žiadna kríza nehrozí. Nikto avšak nemyslí na fakt, že sa PR alebo iná chyba vyskytne, má to častokrát enormne veľké následky. Čo spôsobuje, že aj veľmi dlhé následky.

Nikto nikdy ale krízu nepredpokladá, presne preto sú následky tak veľké. Avšak je potrebné myslieť na manažment reputácie v časoch, ked sa všetko zdá stabilné.

Budovať dobrú povesť trvá roky, avšak pokaziť povesť trvá asi iba pár hodín. Proaktívne sa zamyslieť celkovo nad online reputačným manažmentom, krízovým plánom, alebo vykonanie reputačného auditu môže dlhodobo pomôcť vašej firemnej značke.

2. Online reputácia je verejná

Dobrá (alebo zlá) vlastnosť internetu je že informácie vypustené na sieť sa veľmi ľahko nájdu, a že aj na internete veľmi dlho zotrvajú. Práve preto je nemysliteľné uvažovať, že problémy na internete len tak odídu. Problémov spojených s reputáciou môže byť mnoho, a v drvivej väčšine tieto problémy treba riešiť.

Ako príklad, zoberme si negatívne recenzie od zákazníkov. Ak rozhorčený zákazník poneché negatívne hodnotenie, máte tú možnosť sa voči recenzii vyjadriť. V takejto situácii je vždy avšak nutné si uvedomiť že daná interakcia nie je iba medzi vami a zákazníkom. Vaša reakcia môže priniesť veľa škody alebo veľa úžitku. Je len na vás, aký spôsob odpovede zvolíte.

Online reputačný manažment je o uvedomení si, že sa nachádzate vo verejnej aréne. Stovky alebo tisíce ľudí sa pozerá, a niekoľko desiatok rokov sa aj pozerať bude. Transparentnosť o obchodovaní alebo riešení problémov je vždy to najlepšie riešenie.

3. Povesť na internete -vaša vizitka

Webové stránky sú vaše online vizitky. Online reputačný manažment sa postará o informácie ktoré sú tažšie kontrolovateľné ako webová stránka. Informácie mimo vašej stránky avšak tak isto spadajú do uceleného obrazu o tom kto ste.

Práve preto je nutné vynaložiť starostlivosť do spravovania informácií na každej dostupnej platforme.

Neviete ktorý odkaz zanechá ten prvý a dlhotrvajúci dojem o vašej firme. Dôkladný plán na online reputačný manažment s jasne definovaným postupom na verejnú komunikáciu zníži šance prešľapov.

4. Počet potencionálnych zákazníkov online sa stále zväčšuje

Internetové míňanie má predpokladaný 9% nárast a je pravdepodobné že ľudia čoskoro nebudú nakupovať online aj kvôli cenám, ale hlavne kvôli rýchlosti a jednoduchosti. Tým pádom, prezentácia na internete a reputácia bude kľúčová pre získavanie zákazníkov.

Je nutné si uvedomiť že mnoho dospelých ľudí, teda ľudí nad 18 rokov, sú mladší ako sám internet. Neklásť teda dôraz na online reputáciu môže v budúcnosti znamenať rozdiel medzi fungujúcim podnikom a podriemernými výsledkami alebo krachom.

5. Všetko čo robíte aj tak skončí na internete

Väčšina ľudí je oboznámená so sociálnymi sieťami ako Facebook kde sa dajú zanechať online recenzie. Je dosť možné že časom veľa toho čo spravíte offline - teda nie na internete, skončí online. Ako dobrý dôkaz stačia Google recenzie.

Rýchle lokálne vyhľadávanie ukáže, že väčšina firiem nemá pod kontrolou ich Google účet a že asi ani nie sú v obraze o ich reputácii na Googli. Napriek tomu že signály z Google sú samozrejme veľmi dôležité pre umiestnenie sa vyhľadávaní, mnoho firiem ich reputáciu stále ignoruje. Tým pádom je dôležité si pamätať že online a offline sú v dnešnej dobe úzko späté, a vaše podnikanie a činnosti offline, budú eventuálne odzrkadlené na vašej online reputácii.

6. Vaša firemná značka musí byť vždy pod kontrolou

Dobrý príklad prečo je online reputácia dôležité pre značku, je neustály boj investigatívnych reportérov z Ginn s kompromitujúcou kampaňou namierenou na nich a ich spoločníkov na Youtube. V tomto prípade sa mohli negatívne informácie na internete postarať o zmenu ich online reputácie a tým pádom aj pozmeniť mienku o ich aktivitách a práci v očiach ich fanúšikov. Vaša značka avšak musí byť vždy pod kontrolou a vašou úlohou je si to ustrážiť.

Spôsob akým ľudia nakupujú a teda aj myslia sa rapídne mení, a nevyužité šance často znamenajú tvrdšiu prácu. Práve preto je potrebné začať riešiť online reputáciu už dnes tak my veríme, že sme vám pomohli a vy sa do toho pustíte.

Máte nejaké otázky, návrhy, rad Vám pomôžem. Kontaktuj ma a vystreľ svoj web do výšin.

Pozri si tiež článok o tom Ako zvýšiť návštevnosť stránky.

Uverejnené 16.5.2016

© 2016 Marketing-tu.sk | Všetky práva vyhradené
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky