🔧 Google webmaster tools

Predstavím vám významného pomocníka, je ním report vyhľadávacích dotazov v Google Webmaster Tool (Google Search console). Ja sa na tento druh reportu obraciam pravidelne. V súčastnosti je to môj najobľúbenejší zdroj nových dát pre nové taktiky ziskavania návštevnosti. Ukazuje totiž dáta, ktoré nikde inde neuvidím. Nie je to totiž len o kľúčových slovách, ale o súvislostiach, ktoré Google dokáže vyreportovať. Existujú osvedčené postupy, ktoré zverejnil Google, aby ste vyhľadávacím nástrojom uľahčili indexové prehľadávanie a indexovanie vášho obsahu.

Na to, aby ste sa prihlásili do Google Webmaster Tools (po slovensky Nástroje správcu webu) potrebujete mať vytvorený Google účet. Ako prvý krok po prihlásení, musíte stránku zaregistrovať.

Prostredníctvom tohto nástroja môžete získať množstvo štatistík ako napríklad na aké kľúčové slová sa v googli vyskytujete a aká je Vaša priemerná pozícia, návštevnosť, koľko Vašich stránok (podstránok) Google zaindexoval, či Váš kód obsahuje nejaké chyby, koľko spätných odkazov na stránku máte, resp. ktoré stránky na Vás odkazujú, a omnoho viac.

Ako na to zobrazuje nasledovný obrázok  - stači do googlu napísať Google webmaster tools

Na to aby ste mohli spravovať svoju stránku musíte najskôr Google dokázať, že ste skutočným vlastníkom stránky. Je to možné urobiť niekoľkými spôsobmi, asi najjednoduchší je nahrať unikátny súbor, ktorý vygeneruje Google do root (základného) adresára, na serveri, kde je stránka uložená. Po tom ako tento súbor nahráte na server, Google si to overí, a keďže do root adresára má prístup len majiteľ stránky, tým mu dokážete, že stránku skutočne vlastníte. Je dôležité, aby ste tento súbor zostal celý čas, pokial chcete používať Google Webmaster Tools na serveri.

Umiestnenie súbora by malo vyzerať nasledovne:

Naviac tu nájdete aj informácie, koľkokrát sa váš web zobrazil na dané slovné spojenie a koľkokrát si naň užívateľ klikol. Vidíte aj to, na ktorej pozícií sa váš web nachádza pri danom kľúčovom slove. Táto pozícia nie je ovplyvnená personalizáciou*.

Podľa toho sa môžete zamerať na zlepšenie pozície vašich stránok na konkrétne kľúčové slová vo výsledkoch vyhľadávania.

V nástroji Webmaster Tools nájdete mnohé užitočné informácie:

Zistíte, ako Google vidí váš web

  • Čo Google indexuje - v časti Index Google: Stav indexu
  • Či vás Google náhodou nepenalizuje - v časti Návštevnosť z vyhľadávania: Ručné akcie
  • Upozorní vás na nedostatky - v časti Problémy zabezpečenia a tiež v časti Indexové prehľadávanie: Chyby indexového prehľadávania

Získate informácie, ktoré vám pomôžu s marketingom na internete:

  • Cez aké kľúčové slová sa užívatelia dostali na váš web - v časti Návštevnosť z vyhľadávania: Vyhľadávacie dopyty
  • Kto najviac odkazuje na vaše stránky a na ktoré stránky vášho webu sa najviac odkazuje - v časti Návštevnosť z vyhľadávania: Odkazy na vaše stránky

Popis niektorých funkcií Webmaster Tools:

Vyhľadávacie dopyty

Cez vyhľadávacie dopyty zistíte, na aké kľúčové slová sa váš web zobrazil v Google. Podobnú, dokonca presnejšiu informáciu obsahovali ešte donedávna aj štatistiky Google Analytics. Google sa však rozhodol od sept. 2013 v štatistikách túto službu skyť pod názov "not provided" Naviac tu nájdete aj informácie koľkokrát sa váš web zobrazil na dané slovné spojenie a koľkokrát si naň užívateľ klikol. Vidíte aj to, na ktorej pozícií sa váš web nachádza pri danom kľúčovom slove. Táto pozícia nie je ovplyvnená personalizáciou *.

Podľa toho sa môžete zamerať na zlepšenie pozície vašich stránok na konkrétne kľúčové slová vo výsledkoch vyhľadávania.

* Personalizácia v Google znamená , že výsledky vyhľadávania toho istého výrazu sa u 2 rôznych užívateľoch na 2 rôznych počítačoch líšia. Google konkrétnemu človeku podsúva vyššie tie informácie, o ktorých predpokladá, že ich hľadá na základe lokalizácie, histórie vyhľadávania apod.

Rich snippets

Keď užívateľ vyhľadáva v Google, je veľmi dôležité, ako odkaz vo výsledkoch vyhľadávania vyzerá a čo obsahuje. Práve to rozhoduje o tom, či na odkaz klikne alebo nie. Odkazy na stránku sú veľmi dôležitou záležitosťou.

Pre web a jeho návštevnosť je zásadným faktorom to, aby jeho odkaz na stránke s výsledkami vyhľadávania (skrátene SERP - Search Engine Results Page) bol pre užívateľa dostatočne zaujímavý, aby ho motivoval ku kliknutiu a teda, aby web navštívil.

Google poskytuje užívateľom rôzne typy výsledkov vyhľadávania. Ak obsahu webu dostatočne rozumie, vie ho upraviť do skrátenej a vizuálne atraktívnej formy označovanej ako štruktúrované úryvky alebo častejšie anglickým výrazom rich snippets.

Čím lepšie Google obsahu stránky rozumie, tým podrobnejšie a konkrétnejšie informácie vie užívateľovi (tomu, ktorý vyhľadáva) poskytnúť. Čím konkrétnejšie a relevantnejšie informácie užívateľ dostane, tým sa zvyšuje miera jeho spokojnosti s výsledkom vyhľadávania a teda aj pravdepodobnosť kliknutia na konkrétny odkaz - zvyšuje sa miera prekliku CTR (Click-trough Rate) a návštevnosť webu rastie.

Zvýrazňovač dát

Vďaka tomuto pomôžete Googlu rozpoznať štruktúru údajov na vašich stránakch tým, že na nich myšou označíte dátové pole. Bez akejkoľvek úpravy samotnej stránky. Inými slovami, je to jednoduchý spôsob ako Google informovať o štrukturovaných dátach na vašich stránkach a tým docieliť to, že Google ich potom vo výsledkoch vyhľadávania môcť aktívnejšie zobrazovať. Je to alternatívny spôsob, ako pridať microdata do HTML svojich stránok.

Sitemap a robots.txt

Mapa stránok, resp. sitemap, je súbor, ktorým pomáhate vyhľadávaniu Google a ostatným vyhľadávačom nájsť všetky stránky a podstránky vášho webu a dobre porozumieť štruktúre vašej stránky. V podstate ide o zoznam všetkých stránok na vašom webe, ktoré by podľa vás mali byť indexované, t.j. vyhľadateľné cez Google alebo iný vyhľadávací nástroj, či už ide o Bing, Yahoo a iné.

Opakom sitemap je súbor robots.txt, ktorý je štandardizovaným súborom používaným na informovanie vyhľadávačov o tom, ktoré stránky nemajú byť vyhľadateľné pomocou ich služieb. Práca s robots.txt je omnoho rizikovejšia ako so sitemap súborom, pretože jedna chyba môže spôsobiť, že vaša stránka sa nebude zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania Google, a tak vás vie pripraviť o jeden z najväčších zdrojov návštevnosti pre váš web, kým chybu neodstránite. Podstatné takisto je, aby ste pomocou robots.txt nezakázali samotnú mapu stránok.

To je všetko z našich rád ohľadom Google Webmaster Tools, ktorý je takým veľkým pomocníkom pri mojej stránke a isto bude aj tým vašim. 

Pozri aj ďalšie články v sekcii SEO napríklad Linkbuilding alebo SEO optimalizacia obrázkov.

Maš otázky, námety, požiadavky? Kontaktuja nas: Kontakt 

Uverejnené dňa: 28. 07. 2016

© 2016 Marketing-tu.sk | Všetky práva vyhradené
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky